söndag 24 april 2011

SKÖN SEGER

 Södertälje XC H-40
1:a Gunnar Töjren
2:a Michael Johansson
3:a Ulf Johansson

 Det blev en rafflande fight idag med om vem som skulle bli h-40 vinnaren. När starten gick så blev det Micke som fick ta tag i takt pinnen. Det blev lite ryckig körning men tempot var ganska så lungt och avaktande. När vi nådde skogen och teknikpartiet så gick Ulf om och drog på lite men han fick bara en liten lucka som Micke täppte till när det blev lite slätdragsdax. Jag smög med som en stelth och tog bara i tillräckligt för att hänga med. När inte Ulf lyckades få lucka så ryckte Micke i början av andra varvet och fick en lucka men Ulf och jag tog in lite utför så luckan blev inte så stor. Jag kände mig pigg men eftersom Ulf höll ett skapligt tempo så vänta jag med att gå ifatt Micke. Men när vi gick upp mot varvningen på andra till tredje varvet uppfatta jag Ulf som ganska sliten och Mickes lucka växte. Jag gick om och öka tempot något, när jag kom på krönet så var det gasen i botten och i utförslöpan ut på 3e varvet var jag ikapp Micke. Micke försökte ännu en gång i början av 3e varvet att öka tempot brutalt på slätpartierna. jag tvingades släppa lite men kraften tröt även för Micke lite så innan skogen och teknik partierna började så var jag ikapp. Det här var mitt parti på banan så när stigen dela sig på ett ställe gick jag om och med gasen i botten fick jag en lucka ganska så fort.
Och den luckan växte nog lite, lite mer och mer ända till i mål och jag blev en trött men glad vinnare idag. Nu har Michael och jag delad ledning i H-40 cupen. Nästa race är om 2 veckor nere i Hjo och Tidaholm. Mer spännande än så kan det nästan inte bli :.)


Ulf i ledning före Michael och mig.