fredag 29 april 2011

UPPLANDSCUP GOZZIS GRUSTAG



Tänkte skriva lite om gårdagens race men vattnet gick så måste rusa!! Det gick bra som fan iallafall att cykla!!!  Resultaten ska finnas på smacks hemsida.
Var inte så bråttom. Vi skulle vänta ett par timmar då värkarna inte börjat riktigt än. Men inom ett dygn så ska väl pojken vara ute ur magen. Bra tajmat med godis dag imorgon så kan jag sitta och äta lite medans Irma kämpar..he he.. Jag har ju det viktiga uppdraget att föreviga det hela så Irma kan få se hur det gick till. Bra att gömma sig bakom filmkameran för då är det som att se på tv, typ "sos" eller nått annat läskigt. Men vad jag minns så var det rätt mäktigt förra gången när bebisen väl var ute, då var det svårt att hålla tårarna torra och med det blir det ju värre och värre ju äldre man blir. Lastade mtb cykeln och oxå så om vi blir kvar imorrn så kan jag träna. Tänkte kanske köra backe då i haga, det är ju en grym träningsbacke. Men vi får se vad som händer.

Gårdagens race hinner jag skriva lite om oxå nu. Gozzis grustag var raceplatsen, lite norr om Uppsala. Banan var kanon. Torr, snabb men ändå ganska kuperad och lite teknisk här och där. Något lite för lång för ett kvällsrace enligt min smak men som sagt kanon kul. Tog det lugnt i starten och lät Ville bestämma tempot och det gick rätt fort i skogspartierna. Tommy släppte i mitten av första varvet och mot slutet av första varvet så missa Ville en kurva och jag gick om. Lite för tidigt egentligen att rycka men jag öka tempot och fick en liten lucka som växte lite, lite i ytterligare 3 varv och imål så var jag 1 min och 7 sek före Ville.
Kändes väldigt bra med pigga ben och tycker jag kör bra tekniskt oxå.
Nu ska vi strax åka till BB.