lördag 2 april 2011

TUFFT MOTSTÅND PÅ HEMMA RACE

Johan jagar ikapp Gunnar


Lönnsvik MTB XC Träningsrace 2 april
RESULTAT
1:a Micke F...1:01:00 tim (10 varv)
2:a Johan N...1:01:30 tim (9 varv)
3:a Gunnar T...1:01:48 tim (9 varv)
4:a Tommy O...1:06:30 tim (9 varv)
5:a Stefan L...1:07:15 tim (9 varv)
6:a Per K... punka...(8 varv)
7:a Tommy T...(7 varv)
8:a Ville...punka
John L...DNF

Dagen till ära handla det bara om en man och det var Micke Flockhart som varva alla och utklassa allt motstånd på den kuperade och intensiva banan hemma hos mig. Men så är han oxå en av de bästa MTB XC åkarna i Sverige just nu. Säsong 2010 vann han Svenskacupen i elitklassen. Så han är grym på cykeln.
Men bakom Micke så var det lite fighter. Jag och Johan hade en fight hela loppet igenom men idag orka jag inte riktigt och fick stryk av en urstark Johan. Jag hade bra flyt och bra tryck. Banan är ju gjord av mig och passar mig perfekt men kanske att det tunga underlaget var ett litet minus för mig idag. Tommy O och Stefan hade oxå en fight ganska långt in i racet men Tommy O lyckades köra ifrån Stefan mot slutet. Per och Ville hade lite otur med punkteringar som de fixade men tappa lite tid och varv på det. Tommy T och Jonka kämpade på kanon bra på den tunga banan, starkt kört då de inte cyklat så många race.
Jättekul att det kom så starka cyklister till mig och körde. Inte varje dag man har bästa möjliga motstånd precis utanför husknuten. Det var skoj!!! Tack alla som kom och körde!!!

Micke in action