lördag 18 juni 2011

LÖNNSVIK XCO RACE

Vi hade tur med vädret på Lönnsvik xco race idag. Det var ca +19 grader, sol och moln. Banan var lite, lite fuktig här och där efter gårdagens race men det blev torrare och torrare för varje varv.
Banan var en kurvig, kuperad och snabb skogsbana som mätte ca 4 km. Det fanns lite utmaningar längst banan som skråpartier, branta stup, dubbelhopp och en stock.
När starten gick så tog inte oväntat Micke Flockhart täten följd av Ville Olsson och mig. Jag och Ville hängde med skapligt första varvet men Micke hade varit lite snabbare här och där och hade en ca 10 sek ledning vid varvning.

 På varv 2 följdes Ville och jag fortfarande åt. Micke utöka ledningen och jag körde som vanligt lite jojo bakom Ville men gummisnöret gick ej av. När 3e varvet började kände jag mig stark och gjorde en attack och körde riktigt bra det varvet och matcha Mickes framfart på det varvet men det tog på krafterna för på 4e varvet dippa jag lite tidmässigt och var ganska så stum. Hämta mig på 5e varvet och körde jämt och fint de 2 sista varven. Mina varvtider: 9:12, 9:08, 8:45, 9:18, 9:12, 9:08 min.

RESULTAT
6*4 km
1a Mikael Flockhart...52:30 min
2a Gunnar Töjren...54:45 min
3a Ville Olsson...56:45 min
4a Tommy Ohlsson...58:52 min
5a Stefan Larsson...1:07:20 tim
4*4 km
1a Robert Jonsson...49:14 min
2a Irma Grape...58:51 min



Efteråt var det som vanligt på dessa race gott lördagsfika och cykelsnack. Får passa på att tacka alla cyklister som kom och körde. Särskilt Tommy Ohlsson som kom ända från Sala för att slipa formen till EM nästa helg. Tack för barnpassningen Lena och jordgubbarna och glassen, mums!!!!
Published with Blogger-droid v1.7.1