fredag 24 juni 2011

TRYGG BRA KUL SPÄNNANDE


Gårdagskvällen tillbringades i Österike. Hela Svenskgänget samt Norgegänget (Gertrud Bö) var över till Rolf Svensson som fyllde 45 bast. Det var ett trevligt arrangemang med trevligt sällskap, mat och tårta. Mycket cykelsnack blev det. De bodde fint omringande av stora berg som åter igen omslöt sig av grå regn moln som lystes upp lite då och då av åskblixtrar. Det var maffigt.

Sov som en stock inatt. På förmiddagen tog vi det lugnt och var ute och kolla lite i affärer nere i byn. På eftm så stack Tommy och jag ut och körde 2 varv på banan. Nu känner jag mig trygg på banan och det känns riktigt bra. Riktigt kul bana. Det börjar bli uppkört och fina stigar. Det är dock rätt hala rötter man när man ska ta sig både uppför och utför på några partier men jag testa att hoppa av uppför och springa de svåraste delarna och det går betydligt fortare än att cykla. Utför får man ta det lite easy det kommer ändå avgöras uppför. Banan är dock väldigt kompakt och kort. Det kommer bli varvtider runt 11-12 min om det inte regnar mer. Medelhastigheten ärväldigt låg då banan är så kuperad. ser fram emot morgondagens race. Det ska bli skoj och riktigt spännande att tävla här!!!