lördag 2 juli 2011

BJÖRN LIND VAR ÄR DU

Nu är det dax igen Björn!!! För ett besök i cykelboden för att visa var skåpet ska stå!!!..... För nu har ditt rekord på trainern rykt. Förra gången vi körde så var mitt rekord uppför Alpe d huez 41:56 min. Du slog mig med 6 sekunder och har haft rekordet ett bra tag nu. Björns tid: 41:50 min.


Idag körde jag i stekande hetta upp till på Alpe d Huez. Varmt som attan i boden så det gick åt 3 flaskor vatten att fukta strupen men framför allt hälla på huvet för att få lite svalka(måste investera i en fläkt).
Gjorde ett kanonlopp uppför. Dock en liten drop i den fina pulskurvan då skärmen blev svart och jag trodde efter ca 9-10 min att jag måste köra om. Jag stanna till förtvivlad i ca 20-30 sek men insåg att det bara var extra-skärmen som gick i viloläge så det var bara att gasa igen. Det stoppet påverka mest negativt än positivt på passet. Fick verkligen bita ihop för att inte tappa det fokus jag byggt upp. Men tiden stannade de sekunderna och det blev ungefär som man kroka ihop med en cyklist några sekunder. Inget som påverka slutresultatet.
Super nöjd med passet men nära värmeslag när jag klev av cykeln. Snabbt ut och sätta mig i den fläktande vinden och pusta ut.
NYA rekortiden lyder 41:16 min.

Hoppas Björn (eller någon annan) kommer hem (till mig) en sväng i sommar och sätter mig på plats ;.))