torsdag 14 juli 2011

ITS RAINING AGAIN

Vädret ser ut idag i Borås verkar vara på min sida. Inte så ofta man önskar moln, regn och svår bana. Igentligen vill jag ha sol och varmt för då är det skojigare att cykla men om man ska se helt resultatmässigt så är jag vass att ta mig fram i blöt, hal terräng jämfört med de jag kör emot. På SMHI visar de regn kl 14:00 idag och starten är först 15:30 så det ser bra ut. Banan igår när jag provkörde var annars kanon och riktigt rolig och tuff. Vi ska köra 5 varv idag och varje varv är ca 4,3 km + en startloop på 700 meter i starten. Michael Johnasson vann tempot igår bara 2 sek före Peter Carlsson så det kommer garanterat vara de tuffaste motståndarna i eftermiddag.
Jag har sovit som en stock inatt och efter när jag vakna kl 7:30 så var det första jag undra att iza inte kommit och sovit brevid mig. Så jag titta efter och då märkte jag att jag inte var hemma. Nyss var det god frukost med Stefan. Nu lite slöande innan vi tar oss till centrala Borås för lunch. Sen till tävlingsplatsen för förberedelse, uppvärming och sen göra vårt bästa dagsverke.