fredag 22 juli 2011

TILL VÄDDÖ PÅ MOUNTAINBIKE

Idag blev det distanspass på MTB cykel. Micke Flockhart var lite sugen på att få se lite nya stigar runt Roslagen så vid niosnåret på morgonen dök han upp hemma hos mig.
Vi starta hemma hos mig och körde över Nordrånaskogen in i Norrtälje, vidare över Porschhanken och roslagsleden till Roslagsbro. Sen blev det asfalt på Bottnavägen till Nor. Där körde vi grusväg nästan ända upp till Bagghusbron. Vidare till LVSS och bilden på Micke är längst ut på LVSS. Sen via Senneby till Älmsta. Vattenpåfyllning på kanalcafet (men EJ fika :./ ). Visade topp restaurangen Zorbas. En Grekisk restaurang ovanför kanalen som gör suverän grekisk mat samt supergoda pizzor. Kan jag verkligen rekommendera för alla att besöka. Det är det värt. Mycket mat får man oxå.

Sen dagens höjdpunkt när vi följde roslagsleden längst med kanalen tillbaka till Bagghusbron. Ca 4 km snabb, slingrig och tight grusadstig. Här och där kör man om några båtar när man svichar förbi lite snett ovanför dem på kanalavallen. Helt suverän cykling.

Sen blev det grusväg tillbaka till Nor och sen asfalt till Grimsättra där vi körde dagens sista singeltrack över till Tomtavägen. VIdare till mitt barndomshem i Utlunda. Vinka till Stefans hus. Sen asfalt på Vätövägen tillbaka till Norrtälje.

Här var jag VERKLIGEN  skittrött.  Jag hade fått pressa min gamla ben för att inte Micke skulle tycka jag var för gammal och slö. Efter att vi skiljdes åt vid Irmas kiosken så gick jag raka vägen in och köpte en fanta och en cola. Båda svepte jag inom 3 min. Var ju så varmt och fuktigt idag.

Väl hemma så hoppa jag i plurret direkt och sen slängde jag i mig lite kycklingpasta sen gårdagen. Orka inte ens få i mig kaffe. I det läget skulle jag hemskt gärna viljat lägga mig och sova en liten sväng då jag såg i kors. men Iza stod över mig och sa: -Pappa...Nu ska vi bada vid stranden!!! Bara att pallra sig upp och följa med en uppspelt och glad tjej och bada resten av eftm....

Dagens pass i några data.
Tid: 3:57:17 tim
Medelpuls: 143
Maxpuls: 172
+Vägde 72,5 när jag kom hem!!! Låg vikt för mig det!!
Vilodag imorgon där med basta!!!!