söndag 2 februari 2014

FULLGAS LÖNSVIK XC RACE

Foto; Irma Grape. GT in action 
Det blev en riktig XC utmaning på hemmabana i Lönsvik.
Ett riktigt hårt startfält för alla utom för Emil ;.) . Vädret hade gjort en helomvändning sedan igår och det var +2 grader och den hårda banan blev moddig och slirig. Banan höll OK ungefär halva racet sedan brast det både här och där samt att det börja toksnöa snöflingor stora som handflator och gjorde banan såphal.

Racet var på flest varv under 60 min och egen tidtagning.
Emil Lindgren var snäll i starten och lät mig ta starten och hålla i takt pinnen halva första varvet. Sedan blev jag lite väl stressad av att ha hans framhjul snuddande vid mitt bakhjul så jag släppte om honom. Emil gled ifrån och vid varvning hade han en ledning på ca 15 sek. På varv två hörde jag någon närma sig bakifrån rätt snabbt men plötsligt var jag ensam igen. Det var Tommy Olsson som var på krigsstigen och närmade sig fort men vurpa rejält och tappade sedan.

Vid andra varvningen var jag ca 30 sek efter Emil och det var sista gången jag såg hans ryggtavla den dagen. Körde sedan mitt eget race i modden och hade ändå bra flyt. Hade dock önskat mig lite kraftfullare kräm i benen men det gör man väl alltid hur man än kör :.) så jag får vara nöjd.
 Min totala tid blev 1:11:22 tim. Jag tror alla fick en bra och skojig träning för det var målet med dagen.
Efteråt blev det lite fottade av Emil Lindgren av mr Hans Logren assisterad av JÄTTELÅNGT Pek. Sedan fika för alla cyklister och fotografer. Sammanfattning: - så som man vill att en söndag ska vara :.))
Får tacka alla som kom och körde. Extra krydda och skoj var att ha MTB XC världsstjärnan Emil Lindgren på plats här hemma. Det var riktigt skoj det :.)))

Foto Irma Grape: Emil Lindgren in action. Fler bilder på Emil av Hans Logren HÄR.

Foto Irma Grape: Stefan Larsson in action.

Foto Irma Grape: Jesper Jeppman Andersson in action.

Foto Irma Grape: Världsmästare Tommy Olsson in action.

Foto Irma Grape: Johan Norin in action.

Foto Irma Grape: GT in action igen.