lördag 8 februari 2014

SANTA LUCIA RUNDAN

Tänk att man fick köra santa lucia rundan även denna vinter även fast man inte ens kom till GC. Denna runda är 68 km och det är de första milen som är jobbiga sen är rundan rätt soft med mycket utför och på slutet där det är flackt brukar det vara bra medvind.
Jag tog tid från motorvägen och första stigningen upp och jag körde på 17:29 min på trainern och då körde jag 2 st 4:or på vägen upp med lugnare fart emellan. Då jag körde samma sväng på riktigt i full fart hela vägen så körde jag på 21:51 min så det är klart att man kör betydligt snabbare i overkligheten. Men rätt skoj att köra stigningen virtuellt.
Jag hade bra tryck idag. Det var riktigt skönt med lite trainerflyt då jag inte haft den bra känslan sedan sensommaren. Idag blev det 4*4 min och sen 5*1 min. Skulle kört en omgång 20/40 sek men det var för mycket utför när det blev dax och mot slutet när det skulle gått att köra var jag för trött. Notera oxå lägst vikt detta år , något vätskebrist men 73,1 kg. Det var nog i sommras jag hade den vikten även med vätskebrist.

Har börjat kolöa vilka tävlingar jag ska köra detta år oxå. Det blor ett gäng men det verkar lite rörigt i tävlingskalendern hittills då det plockats bprt race och andra tillkommit en hel del, men så kan det ju vara då det är ett tag kvar innan säsongen startar. Ska skriva lite mer om detta i veckan.
Imoorm siktar jag på lite distans cykling. Irma körde på xc banan här hemma idag och det var lerfest på den banan.