söndag 16 februari 2014

XC TRÄNING & LITE PEDALTEST

På fm var jag och fixa lite på xc slingan här hemma. Fyllde i några gropar, flytta några stenar och pila upp en 4 min bana. Efter den andra fantastiska GULD skidstaffetten denna helg så begav jag mig ut själv på xc banan för att köra några varv och få lite motion :-)
Jag började skapligt och satte några varv strax över 4 min sen blev varven långsammare och långsammare. Vände då på varvet och körde några varv till åt det feliga hållet med blandat flyt.
Sista varvet körde jag i rätt åkriktining och satte ett varv på 3:53 min och det var dagens snabbaste varv. Det småduggade idag under träningen så lite halare och smutsigare än igår fm var det.

Så det var ett ypperligt läga att testa eggbiters pedalerna då det var lite "Sättaigen pedaler före". Vurpa faktiskt en gång pågrundav att jag inte fick loss pedalen i en 180 graders kurva så lite sämre tycker jag att eggbiters verkar i fuktigt före. Annars känns de rätt lika som shimano så med det facit i hand så är det slut testat med pedaler. Nu vet man att shimano är lika bäst som andra pedaler :-) och eftersom man har shimano på de andra hojarna finns ingen anledning att byta. Ska dock prova testa shimano pedalerna i olika lägen och se hur det känns. Jag har alltid monterat dem i mitten på spd infattningen.