söndag 27 april 2014

ANDRA RACET I VARBERG

Varmt sommar väder idag och en strålande fin och utslagsgivande bana. Mycket kuperat och en hel del tekniska partier. Jag stod i 3e startled idag och får en katastrof dålig start och banan blir snabbt singeltrack. Man är inte bättre än sin svagaste länk och en svag länk är starter för mig. Hamnar långt bak och får köa igen hela första varvet. Men in på varv 2 lättar det något och jag kan börja avancera.
Kör upp mig hela tiden och när vi går in på 5e och sista varvet är jag i rygg på Johan. Men det tog på krafterna och jag orka ej mer tempo växling utan jag kunde endast hålla just Johans tempo in i mål. Jag blev slagen med 14 sek av Johan och jag blev alltså 2a idag. Warren blev 3a.

Det var så varmt idag och man låg på lite minus i vätska sen igår. Vi skulle köra 4a varv idag och det skulle jag fixa utan vätska var planen då jag sällan kör med vätska. Men vid starten medelades att det är 5 varv som gäller!!! Shit!!! Blev tanken! Ingen langare eller vätska med mig. Det var bara att bita ihop och köra och absolut inte tänka på vätska. Men det börjar man bli bra på nu att bara grisa på :_) så det gick ändå. Men vid målgång gick jag raka vägen till serveringen och drog i mig 2 cola i ett nafs. Tufft att vara helt alena på racen ibland.
Man är inte så långt efter eliten tifsmässigt så det skulle vara skoj att vara med lite bättre från början i racen, något att jobba på!!!
Nu ska det grisas på 60 mil hem i bilen! Det skall väl gå det med. Bilderna är på 2 master3 snabbingar som jag hann med och kolla på då det som vanligt tar flera timmar innan prisutdelningen är;-))) lite gnäll gubbe idag är jag nog:-))