lördag 12 april 2014

KEPSCUP VÄRMDÖ

Foto: Chippen. GT jagar Ville.

MTB XCO KepsCup Värmdö/Brunn.
   Stort startfält även denna gång på kepsen. Banan som bjöds var en riktigt fin XCO bana. Dock så var den rätt lerig bitvis men det är ju årstidens fel och bara att gilla läget. Den första delen av banan var NY för mig och den klart roligaste delen med lite krön-hopp och en rejäl stigning. Den andra delen av banan har man kört förut och där saknade jag delarna längst bort där man gick över en liten bäck och runda skolan (den delen var superfin tyckte jag) annars var banan finfin.
 Elitklassen som jag körde även denna gång på kepsen skulle köra 8 varv. Banan var inte så lång så slut tiden blev dryga timmen. Men det kändes långt på slutet och jag var mör i benen när jag gick imål.

Det blev en utklassning race av Micke Flockhart som försvann direkt från övriga startfältet men sen var det jämnare.
 Jag och Ville Olsson hade fight hela loppet igenom. De första varven var även Stefan Dahl, Mikael Kippilä och Herman Larsson uppe och slogs om medaljplatserna men efter några varv så stod åter dagens silver och brons mellan mig och Ville.

Ville och jag körde i stort sett precis lika jämt och vi båda försökte lista ut var vi kunde attackera och få lucka. Men de små luckorna vi fick till varandra åts upp snabbt.
 På sista varvet var vi båda ganska möra men innan en brant kortare backe så överasknings omkörde jag Ville och drog på allt jag hade kvar i benen och fick några meter. Pressa mig till max ett tag till och vips så gick snöret av och jag fick den lite längre luckan som räckte in till mål.
Så det blev en fin andra plats även denna gång på kepsen för mig. Ville blev 3a och smygandes hade Jesper Andersson fått upp farten och Jesper kom in på 4 platsen. Mer resultat här:

Foto: Irma. GT har fått luckan!!!

Foto: Irma. Blev en andra plats idag på kepsen på Värmdö/Brunn.

Foto: Chippen. Mikael K på väg att köra om en lite krokig GT