lördag 19 april 2014

SLALOMBACKEN KVISTHAMRA TT

Stocktrappan invigdes, den var svår då det var så mjukt underlag. Måste lägga på lite mer grus i den :.)
 Påskdagen började med dimma men strax innan starten vid 10:00 tiden så kom solen fram och det blev riktigt varmt och skönt vårväder. Det var XCO TT på slalombacksbanan som gällde. Vi var 7 st startande idag och flest varv på 45 min var det som gällde. Banan är inte helt komplett än utan 1/3 del av banan är oklar så därför körde vi rakt uppför gamla liftspåret. Det gjorde banan mycket, mycket tuff då det är en brant och lång stigning. Det var oxå lite mjukt i backen så det var precis man kom upp på 34/36 drevningen. Skulle varit skönt med 40 i bak idag.

Micke Flockhart tog starten och fick en liten lucka i liftspåret men jag låg på rött och kämpade på i Mickes tempo första varvet. Jag hade bra flyt så vid varvningen var Micke bara några sekunder före mig. Men andra gången uppför liftspåret orka jag inte hänga med utan jag tappa kontakten och jag sedan tappa ca 30 sek per varv. Men jag tyckte jag hade bra flyt och kände mig stark och jag kunde köra på hela tiden så jag är nöjd med racet. Mina varvtider blev: 7:09, 7:17, 7:20, 7.24, 7:30, 7:34, 7:31min. Måltiden blev 51:50 min medans Mickes blev 48:27 min.

Stefan Larsson invigde sin nya 29raket

Per Kumlin in action

Micke Flockhart på sin snabba 26a visade vem som är bäst!!! 

GT in action på sin 27,5  
Liftspåret sög musten ur en. Banan ska gå i serpentin uppför när snön är borta.