lördag 26 april 2014

MASTER ONE ONE

Upp kl 4:00 idag för att sätta sig i bilen och bila ned de 60 milen till varberg för 2 dagar med tävlingar i västkust terräng. Grymt skojig bana idag.
Hade förvånandsvärt pigga ben när jag värmde upp på banan. Det var kul men man ver aldrig när man går på max hur benen ska reagera.
Fick en rätt kass från 4 e startled och in på den tighta och snabba banan låg jag runt 20 e man. Det var bara att ha tålamod när det blev kölapp på de tekniska partierna. Men stora delar av banan gick det ändå fort tyckte jag. Dröjde till 3e varvet innan jag kunde köra på i mitt eget tempo och jag kände mig stark. På de tekniska partierna tyckte jag att jag höll bra fart. Körde upp mig och snart ledde jag h30 klassen som jag kör i västgötacupen. Fick Warren Bates på rulle och han hängde med som en igel. Men kanske lite tur för mig och otur för Warren punkade han.
Så det blev seger denna dag för mig!! Grymt nöjd med det då det var ett gäng riktigt snabba cyklister man lyckades komma före :-) man får vara glad de gånger man lyckas!!!
Nu är jag bra slut efter en lång dag så nu är det tidigt i bingen för att få sova och återhämta mig till morgondagen. Den banan ska visst bli tuffare:-) blir skoj, hoppas jag :-)