lördag 11 oktober 2014

CKN CX SERIE ISSJÖ

Det är mitten av oktober och då passar det bra för cyclocross premiär. Sagt och gjort. Ckn:s cx serie drog igång idag men det var nästan lite för bra väder för att vara cx. Inte för att det gjorde något för trevlighetens skull men på cx ska det väl vara rätt lerigt ;.) ...dock inte idag, torrt och fint underlag.

Första deltävlingen i serien gick på Anders bana i Issjö som ligger lite norr om Bergshamra. Det var rekord många till start på denna serie. hela 15 st vuxna cyklister kom till start samt 3 st mini-junisar.
Banan var i kanonskick och efter några mastervarv så drog vi igång.  Rejset var på 10 varv.

 Anders tog starten före Johan och Stefan. Jag var lite slow i starten och hamna lite efter. Anders satte upp en rejäl speed så jag insåg snabbt att skulle jag ha någon chans idag så måste jag vara med från början. Fick gräva djupt i "kämpande" för att avancera och för att börja ta in några sekunder på Anders. På varv 2 var jag dock på andra plats och jagade Anders för fullt. Tog några varv till att täppa till luckan helt, men i mitten av rejset var jag ifatt. Låg efter Anders i ca 2 varv och hämta andan sedan gjorde jag ett attack försök och fick en lucka. Men luckan blev inte större än ca 10-15 sekunder och på sista varvet var jag trött och då tog Anders in lite igen. 

Glad och nöjd att kunna köra så stabilt och ta hem vinsten i första deltävlingen i serien även fast det var riktigt tight denna gång. 
Irmis vann damklassen oxå så bra utdelning för fam Grape/Töjren idag.
Mer info och resultat på www.ckn.nu 


Foto: Robban. Irmis och Chippen på mastervarvet.