lördag 25 oktober 2014

MELLINGEHOLMSCROSSEN

Foto: Hans Logren. Fotot är från Mellingeholmscrossen 2013. Men samma ställe var det rejs på idag.
Varit förkyld sedan förra lördagen och inte tränat något alls i veckan. Men kände mig bättre nu i slutet av veckan så jag drog till med en rivstart med att vara med på ckn:s CX serie deltävling 3, Mellingeholmscrossen. Johan hade fixat en superfin cross bana i Mellingeholmsparken och vädret var så där cross likt som det ska vara med gråväder och lite regn i luften. Banan var dock fin och bara lite små lerig på något ställe.
Kom 14 st till start så åter igen stort startfält på ckn rejsen.
Var lite osäker med formen och orken så i starten fick jag inte slöa något utan det var full spätta direkt för att försöka haka på Micke och Anders.
Anders ledde första varvet men sedan gick Micke om och försvann.
Jag jagade Anders några varv med Johan på hjulet. Efter ca 10 min börja Anders tempo gå ned lite så då gick jag om och körde så hårt jag kunde. Anders och Johan var med några varv och när jag nästan började få lite "geupp" tankar så fick jag plötsligt några meter och med det lite nya krafter. Drog sedan ifrån några meter per varv men fick inte större lucka än ca 10-15 sek.
 Micke Flockhart vann på 39:38 min och jag 2a 2:52 min efter Micke och Anders 3a 12 sek efter mig. Johan var någon meter efter Anders. Alla resultaten på www.ckn.nu