lördag 4 oktober 2014

VISTA MOUNTAIN

Foto:  MTL Photos. GT in action på Vista Mountain XCO 2014.

Vista mountain xc är ett race man ogärna vill missa. Det är Sveriges äldsta mtb xc tävling och helt klart en av de flowigaste banorna som finns. Och idag var det rejs dax där!!!
Banan var som vanligt i kanonskick! Det var lite lerigt på några ställen men det var så korta partier så det satte mest lite extra udd på banan. Banan är dock lite lurig då den är så flowig så är det lätt att man glömmer att det är rätt skapliga stigningar på banan oxå. Väldigt lätt att spränga sig under loppet om man går på för hårt till en början.
På mitt race idag körde jag i h40 klassen. Jag fick lite dålig start men märkte redan i slutet av startbacken att jag hade ganska bra ben så jag gick upp i täten och gasa på. Hade med mig Henrik Lord i någon kilometer men sedan blev jag själv. Hade sedan ett skoj lopp med full kontroll och var först över målinjen efter de 4 varv vi körde.  Extra skoj att Stefan Larsson körde så bra idag oxå och tog andra platsen.
Imorrn hoppas jag på att få till det så jag kan köra sixtensloppet, iallafall några varv :.)


Strava filen på rejset ovan men jag glömde sätta på klockan. Satte på klockan när det var typ 1,5 varv kvar.