lördag 9 september 2017

HUSQVARNA MOUNTAIN

Så var det dax för en helg i Jönköping. Stefan och jag tänkte köra Husqvarna mountain och Hallby Xc.

Idag så var det Husqvarna mountain. Vi åkte tidigt imorse de 35 milen söderut. Var på plats innan kl 12:00 och drog i oss matlådan och sedan ut och träna på banan. Träning var mellan 12-13 på dagen. Husqvarnas bana är en av mina favorit banor. Den är riktigt tuff i både kupering och i teknik. Det har ju regnat en hel del här så banan var ganska lerig och hal. Så det blev några B- linjer för att könna mig säker på banan.
Våran start var först vid 15:30 så det blev en seg väntan i några timmar och man blev väldigt seg.

Men till sist var det dax för start och även för regnet som tilltog!!! Så bara inställa sig på 🐷 körning!!!
Denna gång var jag skärpt i starten och kom iväg bra från andra startled och var snabbt framme runt 4e plats. Vi blev ganska snart 4 man i en första klunga. Det var jag, Jonas Palmberg, Jonas Wärneholm och Benny Andersson.

Jag gick upp i täten efter ett tag på första varvet men då jag inte skapade någon lucka så släppte jag förbi de båda Jonas.
Benny hade tappat lite i detta läge.

Tempot gick upp något och jag hade först lite problem med farten och fick bita ihop men i mitten av andra varvet var jag helt återhämtad och kände mig lugn och stark.
I början av 3e varvet gick jag upp i täten och gasade på.
Fick lite lucka på Jonas Wärneholm men Jonas Palmberg gneta nästan ikapp.

Men jag kände mig stark uppför och det behövdes i det hala underlaget så jag utöka ledningen uppför och kunde äntligen vinna ett H40 rejs igen. Jätte nöjd över det.
Stefan hade en tung dag i leran men blev ändå 3a i H50.

Efter rejset hade vi en diskussion om morgondagens rejs. Stefan var less på regn och lera och ville hem. Jag var nöjd med dagens rejs och får erkänna att jag var lättövertalad att åka hemåt istället för att köra ett ler rejs imorgon igen och även med det rejset med en sen start som innebär att vi då skulle vara hemma sent på söndagkvällen. Sååååå..... Vi avboka hotellet och åkte hemåt!!!
Får sikta på att köra tourmodeen på lördag istället!!!