lördag 2 september 2017

ALLTERNATIV XC REJSBANA

Ingen tävling denna helg men jag har varit rejs sugen några dagar så jag har gått och fnulat på en bana på campus. De existerande banorna i och kring Norrtälje kan man varje sten och rot då man kört så mycket på dem så nu behövdes det lite nytt eller nygammalt.

Så efter rekat lite i veckan så stack jag iväg tidigt i morse och rensade en ny stigning upp till nya utsiktsplatsen på campus. Det blev en bra och tuff berghällstigning följd av en halvbrutal utförslöpa ned mot en gångväg. La ihop den delen med några äldre beprövade stigar och vips så blev en ny/nygammal 1,2 km bana född. Stefan och jag körde sedan ett 45 min rejs på banan. Varvet tog ca 5 min och vi rejsa 9 varv.
Jag hade bra flyt och riktigt bra tryck i benen idag och hade oxå väldigt skoj så inget att klaga på. Riktigt nöjd😃

Ska utveckla banan och förlänga till ca 7 min varv samt rensa lite sly på några gamla stigar som vi kör på så sedan kommer banan vara kanon att ha som allternativ bana.👍Blir fler TTrejs på den banan i höst.