söndag 24 september 2017

LUNDABADET XC TT

Förkylningen som jag drog på mig tidigare i veckan hade ett snabbt förlopp och redan i fredags var jag betydligt bättre.
Jag kände mig pigg igår och var endast lite snuvig så jag körde ett lugnt 3 tim distanspass och det kändes bra.
Blev ingen försämring utan snarare åt det bättre hållet idag. Dock fortfarande lite snorig i näsan.

Stefan hade bjudit in till XcTT på hans hemmabana vid lundabadet idg så jag hojade dit. Även Cristoffer hade hittat dit så vi var 3 startande👍
Vi rejsa 5 varv på banan och det var riktigt skoj. Det var lite fuktigare och något mer tungkört där än sist jag körde så tiderna blev något sämre. Men jag hade bra flyt och tryck och körde bättre och bättre varv för varv. Bästa varv tiden denna dag var på sista varvet 8:12 min. Nöjd med känslan och farten!!
Sedan cykling hem.
På sena eftm hann jag även med att få se upplösningen av herrarnas VM linjelopp i Norge/Bergen. Riktigt tufft rejs och lika spännande som gårdagens dam VM linjelopp. Cykel är bra skoj 😍