lördag 20 april 2019

HUNDRAÅTTI


Försommar väder idag med upp mot 18 grader varmt. Banan här hemma i optimalt skick, torr och snabb.

Hade lite kompisbesök på tidiga fm och vi körde en liten träning på 8*1,7 km.

Då man hade bästa sparringen här så fick oxå han dra upp tempot och jag gjorde mitt bästa för att följa. Även Hampus försökte följa men han fick ge sig efter 1 varv. Jag klara pacet i 2 varv men sedan gick det lite för fort och jag fick vika mig lite uppför och så snatch så gick den tunna linan av och sekunderna tickade på i 180!!!

Tog något varv att hämta andningen och för den värsta syran att jämnas ut något. Körde sedan jämna varv på ca 20 sek långsammare tid än de två första.

Blev riktig bra träning och att få känna av stenhård elitfart inför nästa veckas swecup premiär i Säter.

Eftm gick mest åt att jobba med ved! Imorrn blir det distans igen.