söndag 14 april 2019

KEPSCUP FINAL JÄRFÄLLA


Skapligt vårväder idag med moln och sol. Men fortfarande lite kyligt.
Idag var det kepscup final i Järfälla på bruket banan. Den banan är delvis riktigt tuff där den går vid slalombacken men banan innehåller oxå ett längre flackare och snabbare parti som dock är rätt stökig även fast det går ganska så snabbt så riktigt skönt att köra fullgung på denna bana.

Banan är oxå väldigt smal på den flackare delen och det fick jag erfara idag då jag var skitkass i starten. Hade inte de där extra watten i benen i starten och hamna lite efter och vips var jag runt 25a i startbacken. Plockade några i stigningen men svårt i början när alla är pigga.

Var runt 20e man in på den flackare delen och där blev det följa john. Gick bitvis rätt sakta på första varvet men in på andra så kunde jag börja köra mer i eget tempo.

Tyckte sedan jag körde på bra resten av loppet men många som kör bra på våren så jag kom bara till 9e plats. Det var rätt tight framför så jag körde bra de tre sistas varven. Så skaplig bra tempo finns i kroppen. Men jag får väl special träna starter till de riktiga racen.



Två veckor kvar till swecup drar igång i Säter. Men däremellan kommer påsken med lite extra ledigt så då blir det lite mer träning några dagar igen.

Iår kommer vi skära ned lite på tävlandet och bara köra swecup, sm och master vm. Sedan lite lokala rejs förstås om det blir några.
Blir för kostsamt ekonomiskt och tröttsamt att kånka runt med barnen och få till det smidigt. Mycket planering krävs inför varje rejs då man har barn och att hålla motivationen uppe då blir för tufft. Bättre att skära lite så håller man på längre och håller motivationen på topp inför varje rejs.