söndag 23 mars 2008

Fjällväder!!!

Dagens cykel pass var ett spännande pass där man fick stretcha ut sin motivation lite. Vädret på morgonen när jag stack från lönnsvik var molnigt, -6 grader och lite nordlig vind. Så kallt har det inte varit på hela vintern när man startat i år. Under cyklingen växlade vädret från strålande solsken till snöstorm. Det var riktigt fjällväder och motvind. När jag nådde ica älmsta frös jag som en hund och det bidde varmt kaffe och byte av undertröja och hanskar. Efter ca 30 min återhämtning med en god baugette så börja rulla hemåt igen så var vädret lite stabilare och tempen hade stigit till -2 grader och nu var det medvind. Hemfärden kändes bra mycket bättre. Väl hemma så hade jag cyklat i 4 tim, 125 i medelpuls, 9 mil och jag vägde 78,1 kg.
Eftermiddagen gick åt att möblera om arbetsrummet, tighta till det lite då vi ska ha det som träningsrum ox å.

Veckans träning blev bra med 14 tim totalt. Nu blir det 2 veckor med lite mindre timmar och lite träningstävlingar. Det ska bli kul!!! Hoppas bara vädret blir lite varmare. Förra året denna tid så var det närmare + 10 grader och vi slutade elda inomhus i månadsskiftet mars/april. Nu ska jag kolla lite på movie.