måndag 17 mars 2008

"Iza" Izabelle Mei Grape

"Iza" Izabelle Mei Grape föddes den 16 mars 2008 kl 16:43. Vägde 3760g och var 51 cm lång.

Det var tur det var en tjej annars hade det tagit tid med att hitta namn men tjejnamnet var redan klart.

Det var en liten persch att titta på en förlossning på så nära håll. Det gjorde väldigt ont såg det ut som.

Det gjorde oxå ont i mitt hjärta att se att det gjorde så ont för Irmis men hon e ju stark och fixa det gallant med lite hjälp från ryggmärgsbedövningen.

Mitt i allt huller om buller i förlossningsavdelningen börja man fundera på vad man gjorde r. Visst det var ju oxå min dotter som skulle ut och man e moraliskt stöd åt sin tjej som ska trycka ut det lilla, lilla livet. Men man är omringad av sköterskor(tjejer) och de pratar om saker en annan inte har en aning om ett helt annat språk. Man får se tuttar och snippa utan att någon tycker att man borde se bort. Det är helt naturligt att olika människor kommer fram och stoppar fingrarna långt in i snippan utan att det är någe fel i det. Världen e bra konstig ibland och där står man mitt i det hela som en rundings kona. Lite i vägen, men sött att man är med!!!

-Vågar du titta? -Du svimmar väl inte?

- Näädå jag tror inte det men jag ställer mig lite här i hörnet och sneglar lite bara, tänker man men man står mitt i smeten och hör skriken och hejarropen. -Plötsligt befinner man sig på en tävling och man känner adrenalinen pumpa och när barnet till sist kommer ut så känns det som man är en vinnare och gjort något bra då alla är så glada och grattulerar och tårarna rinner ned från kinderna... Det här gjorde vi bra!!! he he he.... Ps: jag erkänner att tårarna rann från mina kiner oxå.

Men det som gör det lite extra fascinerande är att det faktiskt är mitt barn oxå. Man trodde det var en docka som kom ur Irmis och undrade hur hon fått in den där!!! Strange!!! Men när man tar på barnet så känns det riktigt!!!

Nåja!!! Jag säger jämt att man ska inte fundera så mycket!!! Appro på ett sms från Magnus Ö som grattade men tillade lite hånfullt (tror jag iallfall;) "Nu är det din tur för träningsläger." Så instämmer jag utan att va det minsta hånfull. Det började idag Måndag den 17e.

Jag har cyklat hem från BB, det tog 2:26 tim, ätit lite lunch, matat katterna och bytte kläder och så klart uppgradera bloggen. Nu ska jag cykla tillbaka!!! Imoorn ser jag fram emot 4*4 min 90-95% intervallerna kl 19:45 på friskis. Träna på Mangan!!!

Ska göra klart ckn´s sidan denna vecka oxå.