lördag 8 mars 2008

Keps Cup 2008


Så var för säsongspremiären över för 2008. Första deltävlingen i kepscup 2008 gick av stapeln idag i tullinge. Starten var kl 12:00 och det var ett stort antal mtb cyklister som samlats. Ca 60 st stod på startlinjen i olika klasser. Banan var kanon fin och mätte ca 4 km och var väldigt fin. Lite backar, berghällar och sandiga stigar med något lerhål. Vädret var helt ok med solsken före start men när racet kördes var det mest mulet, +7 grader.

Jag fick en bra start och var först in i första kurvan. Körde hårt och optimistiskt första varvet men fick lida rejält för den öppningen i nästan 1,5 varv. Först på 3:e varvet av 5 så börja jag återfå krafterna. Men då kunde jag gasa på ordentligt igen och när Tommy hade kört sina 4 varv så låg jag på hans hjul igen. jakten blev på Justus istället och på sista varvet körde jag om även han. Justus körde Elit för dagen och hade ett varv kvar när jag gick i mål. Stefan körde oxå bra och kom 2:a Efter Tommy. Jag vann min klass H-30.
Jag hade 171 i medelpuls och 178 i maxpuls och tävlingstiden var ca 40 min för mig. Jättekul race, man längtar redan till nästa race!!!!