lördag 29 mars 2008

Andra deltävlingen i kepsen 08

Så var andra deltävlingen i kepsen 2008 över och jag är nöjd med min insats där. Hade bra flyt och kroppen svarade bra. 172 i medelpuls och 181 i maxpuls. Körtiden blev på 4 varv 40:34 min och på den tiden vann jag min klass H-30. Men hade en H-30 framför mig ändå som körde elit för dagen och det var Justus.

Under racet så fick jag en urusel start då vi veteraner stod i 3 led. Så Tommy Olsson, Stefan och jag fick försöka köra upp oss i singeltrack spåret. Det gick ok men det var böckigt då det var smalt och mycket lera, snö och is. Tommy hade otur och vurpade och körde av sadelstolpen. Det var synd då jag tänkt mäta krafterna mot honom. Istället blev det jaga ifatt Mikael Häggqvist. Jag kom ifatt och om men lyckades inte skaka av mig honom. På slutet var vi ifatt Justus men då var det målgång för mig medans eliten körde 2 varv till.

En bra race dag!!!