onsdag 5 mars 2008

Vecka, Vecka, Väcka, Päcka!!!

Dagens distans pass på cykel gick upp till Hallstavik via Roslagesbro, Älmsta, Herräng med fika på Café Blixten i Hallstavik. 3 tim före fikat och 2 tim efter fikat. Vädret var lite kallt men med strålande solsken och lite vårkänslor igen. När man nådde Älmsta och norrut var det betydligt mer snö än i Norrtälje. Riktigt vintriga vägar i den norra NT- kommunen. 4 st var vi idag som cyklade och tempot var hyfsat med 25 i medelhastighet och vi körde lite över 12 mil och jag hade 128 i medelpuls, vi höll på i 5 timmar och jag vägde 76,8 kg efter cykelpasset, lägst hittills på denna säsong.

Träningen har gått väldigt bra hittills denna säsong och jag ligger på 12:30 tim i snitt/vecka. Tyvärr har jag nästan 3 veckor sjukdom mellan Gran Canaria resan och Frankrike resan så det drar ned snittet lite. Tycker annars jag har fått ett balanserat träningsprogram av mig själv med tyngdpunkt på 3 tuffa pass i veckan bestående av intervall träning eller träningsrace och 2 distanspass mellan 3-5 tim i veckan. Bål träning 3 pass i veckan och sen badminton träning som jag bara har 2 veckor kvar med sen är det bara cykel som gäller.

Sen har jag jobbat och jobbar med min egen vikt sen i höstas och de sista veckorna så ligger min vikt mellan 79-81 kg på morgonen istället för 84-86 kg som det var förra säsongen. Men det är det kämpigaste då man gillar mat mycket. Men jag har dragit ned på portionerna lite och sprider dem till fler under dagen samt bara godis, bullar och läsk på lördagar. Det har gett resultat men det finns perioder det suger i magen konstant. Brukar äta någon frukt, nötter eller sallad då så brukar suget släppa lite. Men sötsuget är som knark!!! Endast bra disciplin hjälper!!!

Bilden överst är från dagens cykelpass och denna bild är tagen idag på de sista träningsveckorna inladdade filer. Denna vecka är man bara halvägs i och den 8/3 så är det dags för keps cup, då får man se lite var man står.