onsdag 30 april 2008

Massage och 3 blöjbyten

Nu är födelsepresenten hemma!!! En "cefar myo xt" ska sköta om mina ben under denna säsong. ikväll körde jag 40 min massage på lårmusklerna och en kortare 10 minutare på vaderna. Härligt att få massage precis när man vill och hur länge man vill även fast det handlar om elktorniska impulser från en el apparat. Men den är min och den är sköönnn!!!

Valborgsmässoafton tillbringades som sagt att hämta hem cefaren från Sthlm. Jag, Iza och min blivande fru Irmis var på söder och jag köpte även ett par nya gula cykelsko överdrag på cykelcity. Sen blev det fika på waynes coffe, mosarella macka och en stor kopp kaffe. Sen hemgång innan det blev för mycket trafik på vägarna. Väl hemma lunch utomhus och sedan åkte jag till campus i NT och satte upp ett rådjur staket runt mamma Theas koloni lott.

På kvällen innan jag slappna av och tillbringade små timmarna i soffan framför tv:en med cefaren på benen så blev det blöjbyte och sparkdräckts byte 3 gånger på 6 min. Det är rekord hittills När första bytet var skett så kräktes Iza rakt ut och blötte ned hela sin nya fina sparkdräckt och det blev byte. Efter Andra bytet så gulla jag med Iza i soffan och braka det till i byxan så det fanns inte en tjans för den stora blöjan att hålla allt på plats. Så både jag och Iza fick byta kläder och tvätta oss samt så skedde det 3 blöjbytet.

Det här är allstå vardag för småbarns föräldrar. Man lär sig nya saker varje dag.