torsdag 1 maj 2008

För första gången

Så var 1:a maj till ända. Det bidde min första dag i livet då jag jobbat en söndag. Jag minns inte att jag jobbat någon röd dag tidigare i livet ivarjefall men mitt minne är kort så möjligen har jag gjort det för länge, länge sedan.

Race cykeln är i topp trim. Jag tvättade, böt drivpaketet, de två dreven i bakväxeln, tog bort minsta klingan i fram, lättare handag, tog bort remot kontrollen för framgaffeln som ändå inte funkar för tillfället, satte på spritt nya irc mythos slick 1:95 or och har självklart med mig xc 2,1 0r däcken oxå samt lättade cykeln så mycket jag kunde, där jag kunde.

För första gången ska Stefan och jag ha nya hjul liggande på service platsen på langningen under racet och om kedjan ändå skulle gå av så har jag med mig en liten kedjebrytare och snabbkedjelås samt 2 patroner och en reservslang för punka.

På fredag kväll ska Stefan och jag provköra banan i Mjölby och det får avgöra det slutliga däcksvalet.

Formen är god och jag har vilat onsdag och torsdag och bara pysslat hemma och försökt lekt på riktigt att jag är pappa. Så Iza är så glad när jag pratar för henne om racet på lördag och alla de race vi ska köra tillsammans ute i världen när hon blir något år äldre.