söndag 18 maj 2008

FÖESTA DAGEN FALUN



Så var träningslägret i Falun över. Vädret blev väl inte direkt någon hit. Som synes på bilderna så kunde det varit ett vinterpass i januari men det var mitten av maj och förra helgen var det +25 grader och man satt ute i shorts.

Denna helg tar en topp placering på frys listan då man inte var lika förbered på så dåligt väder som man är i januari. Men vi cyklade på trotts snöfall, slaskig asfalt, +2 grader och hård nordlig vind.

Första dagen fick vi ihop 12 mil och vi var förbi Svärdsjö och körde nästan hela 5 mils tempo banan men det tjocka lagret ny snö gjorde att vi vände några kilometer före vändningen då det var mest utför hemåt och nedåt dalen. Här uppe så frös man ända in i själen och sån tur var hade jag nya hanskar och pannband med mig som jag böt. Otroligt nog kunde mina fingrar klämma av några foton på eländet denna dag. Det är snö bilderna.

Väl hemma så blev det varm dusch och sedan sitta framför el elementet och mosa i sig smågodis, digestivekex och den sparade mackan sen frukost samtidigt som min myo xt vibbrade benen så is kristallerna gick i tusen bitar och bara vattenkristaller rann längst huden ned på golvet.

Dagens höjdpunkt en jättegod 2 rätters middag med hela gänget.