söndag 4 maj 2008

NÄSTA RACE



Då då var period ett klart för säsongen. Den första perioden sträckte sig från slutet av september till första cupentävlingen i Mjölby som var igår. Träningen har funkat kanon hela perioden frånsett 2 veckor då jag var sjuk i januari. Jag har oxå gått ned i vikt exakt 8 kg sen förra säsongen och jag har kört mer hårdare intervall pass än tidigare och jag ligger på samma timmar som förra året i snitt. Samt motivationen är på topp.

Första racet var alltså i Mjölby igår. Jag var i bra form och väldigt laddad. Jag kom iväg lite dåligt i starten men hade starka ben så jag körde snabbt upp mig till 3:e plats. Ett bra utgångsläge. Pär Kumlin ledde i början men blev ganska så sanrt omkörd av Tobias Arneqvist som fick en lucka snabbt. Jag insåg att här måste man gasa, så jag gick om och försökte köra ifatt Tobias men luckan på ca 100 meter bestog första varvet men det blev en sakplig lucka bakåt. Jag körde så bra jag kunde och hade bra ben ända till sista varvet då jag börja krokna lite. Sån tur var så hade jag en tillräcklig lucka bakot till Mikael Johansson så jag kunde hålla ifrån ända till målgång även fast det blev tight mot slutet. 4:a blev Pär K, 5:a Justus A och 6:a Magnus G.

Jag var så inställd på att vinna att jag blev lite besviken efter målgång men jag har inget att skylla på. Tobias körde lite snabbare än mig. Jag hade 172 i medelpuls och 180 i maxpuls och det är toppvärden från mig på tävling. Samt jag tyckte jag hade bra flyt och jag var stark.

Nu är det dax att ksta sig in i period 2. Med target Borlänge tour. Nu vet man att man är på rätt spår i formväg och träning. Bara att träna på!!!

Första bilden är från mitt träningsprogram på datorn, period 1.

Andra bilden är från tankning vid arlandastad, vi ska lämna tillbaka hyrbilen efter att Stefans bil pajat i Mjälby men den historian kan du läasa mer om på Stefans Blogg.