tisdag 20 maj 2008

VANLIG DAG

Vaknade av väckarklockan som vanligt, tittade ut och såg att vattnet var spegelblankt och solen lyste. Idag blir det paddling innan jobbet!!! -Tänkte jag! Sagt och gjort, Efter en god gröt frukost så skynda jag mig ut i boden och lastade kajaken på kärran och promenera ned till sjön. Solen strålade och jag hann med en 20 min runda innan jag var tvungen att ta cykeln till jobbet. Oxå det riktigt skönt och friskt idag.
Väl på jobbet så slet man på som vanligt. Efter lunch och tisdags timmen upp på friskis så fick man vara med om något riktigt trevligt. När jag cyklade till jobbet och passerade NT-tidnings huset såg jag i dikes kanten en and familj ladda för att ta sig över estunavägen. Snabbt som stålmannen ryckte cykel GT ut på vägen och stoppade alla bilar trotts tutande protester från stressade gråa människor. När väl bilarna stannat tittade andmamman sig omkring och satte fart över vägen och efter henne sprang 10 små andungar tät efter mamman. Så sött!!!

När andfamiljen var över vägen så var allt som vanligt igen, bilarna gasade på med nävarna i luften då jag hindrat dem någon minut i deras liv, bara för en andfamilj. Här i NT är detta en vanlig händelse och knappt någon vet om händelsen förutom jag, några arga bilster och 2 små tjejer som stod och fotta andfamiljen. När detta hände i Japan kom det i TV runt om i världen och det var en fantastisk händelse. Det var det oxå!!!

Kl 16:50 stämpla jag ut från jobbet och cyklade hem mot paradiset och friheten. En snabb fika och sen ut och pila kvällens MTB TEMPO RACE på hemmaplan samt bytte till stelgaffeln i fram på marin hojen för att spara något extra kilo i uppförsbackarna. En kul, snabb slinga på 2,5 km skulle vi köra i 3 varv.
Jag hade bra flyt och medel pulsen var 168 och maxpulsen 179. Ett ok race där jag gick och kunde gå för fullt. Så här gick det;
RESULAT MTB TEMPO 3*2,5km
1:a Gunnar Töjren 22:14 min
2:a Stefan Larsson 23:47 min
3:a Robert Jonsson 27:06 min
4:a Abreham 27:07
5:a Lars Staf 28:18 min
6:a Jonas Heningsson 28:21 min
Sen middag och en kväll halvliggande i soffan och titta på giro de italia samt uppdatera bloggen....