fredag 6 februari 2009

EFTER REGN KOMMER REGN OCH MER REGN KOMMER

Idag skulle det bli race till Gordon precis som forra aret. Men nar vi nadde forsta stigningens topp pa ca 400 moh sa borja det hagla. Det gick sedan over till hallregn. Jag har inte cyklat sa manga pass i sadant intensivt regn och det var forsta gangen utomlands.

Vi tog ett snabbt beslut att vanda hemmat. Men att kora utfor dyngsur i hallregn och i floder av vatten som forza nedfor backen i ca 6 graders varme ee inte kul. Det tog nastan 20 min att na kusten och jag fros anda in i margen och hander och fotter var vita av kyla.

Nar vi val nadde kusten sa var det iallfall nagorlunda varma vindar och ca 12 grader. Jag tog mig de sista 15 minutrarna huttrande till varan lagenhet och kasta mig in i duschen for att forsoka bli varm.
Just nu ar det battre att cykla hemma an har, kan ju trosta de som inte for ned hit.

Tyvarr sa har TV lovat regn imorgon med sa stamningen ar lite lag. Jag flydde lagenheten ut med Robin och Tobbe och vi satte oss pa ett fik i nastan 2 timmar och prata. Anders och Pelle joina oss ett tag dar. Sedan tog jag en promenad sjalv for att fa lite tid att ga. Nu har man faktiskt lite hemlangtan trotts att man befinner sig pa ett kanon cykel stalle men vadret styr ratt mycket om det ska bli skoj eller inte.

Men jag har iallfall cyklat 16 timmar hittils och det ar 1 dag och en halv dag kvar att hinna cykla pa. Bara det slutar regna lite. Snart Middag.....