onsdag 18 februari 2009

Nästa pass har jag vatten med mig

Strålande väder och en -3 grader idag när jag (och Peter L på tillbakavägen) körde onsdagens distans pass på cykel.

Jag började passet hemma i lönnsvik och körde raka vägen genom skogen till länna kyrka sedan rakt över isen till sjöändan och bergshamra, vidare mot vira bruk men svängde av mot spersboda och kom ut på rialavägen, därefter in på roslagsledens grusväg mellan viren och largen sedan mer skogsvägar och över kvarnsjön och mörtvättern sedan var jag i undal därifrån körde vi till annarby, visättra och till sist nådde jag domarudden för en god macka, loka och kaffe. Peter mötte upp och vi körde samma väg tillbaka.
En riktig kanonrunda som endast kan köras när det är isigt och blankis på vägar och sjöar. Hur det var genomförbart med cykel var ju så klart för att både Peter och jag körde med fulldubbade däck på våra mountainbikes. Hur kul som helst att bara bomba över glansis och sjöar utan att vara minsta rädd för toksläpp.

Men den sega nordliga motvinden som vi hade på vägen hemåt slapp vi inte. Jag var ett tramptag från att få hammaren när jag nådde backen hemma och var tvungen att hoppa av cykeln och gå upp för sista backen, Irma rädda mig när jag satte mig på badrumsgolvet och börja ta av mig kläderna med ett stort glas mjölk och oboy. Annars hade jag nog svimmat.
Tid: 4 tim 26 min och medelpulsen var 141, 4137 kcal gjorde man av med inte konstigt att man blev trött. Jag vägde 77,4 kg i morse och när jag kom hem så vägde jag 75,2 kg. I
nget vatten hade jag med mig på passet. Slarvigt. Men de sista passen har jag knappt druckit något men idag var jag super törstig sista timmen.
Nästa pass har jag vatten med mig!!!