torsdag 5 februari 2009

GRYMT VACKERT

Sa har fint har det inte varit i ar som pa bilden. Den ar fran forra aret!!!

Idag sa cykla jag sjalv!!!

TV lovade regn sa alla utom jag ville aka till antibes langst kusten och ta en fika dar. Jag gillar inte massor av trafik sa jag tog beslutet att sjalv aka upp i bergen. Det var det basta beslutet hittils. Forutom att jag nast intill fick en religos upplevelse av naturen och miljon sa fick jag fick ett bra traningspass i skapligt vader.
Upp till peille sa hade jag bara liteduggregn, upp till col de madonne sa var det uppehall. Nar jag senare nodde gorbio efter en lang utforslopa sa fick jag forsta regnskuren men den avtog efter nagra minuter. Nar jag hade 15 kilometer kvar till nice och precis nadde la turbie sa oppna sig himmlen och det vrakte ned regn anda hem. Helt dyngsur blev jag. Men cykeltiden blev 3 tim 55 min, 113/61% i medelpuls, 4,5 mil och en snitt temperatur pa 9 grader och en total stigning pa 1800 meter. Imorgon ar det race, bergstempo!!!

Jag korde riktigt lugnt idag och hade "hastighets ovningen" i tankarna. Igar laste jag ett kapitel till i boken och ar nu framme vid grymhetsns ovning.

Grymhetens övning

Gör så här varje gång du får en tanke som du tror gör dig illa - som svartsjuka, själv-ömkan, kärlekssorg, avundsjuka och hat: Borra in pekfingernageln i tummensnagelband tills smärtan blir riktigt stark.Koncentrera dig på smärtan - den är en kroppslig spegling av din själsliga smärta. Fortsätt trycka lika hårt ända tills tankenförsvinner.

Upprepa det så många gånger som det behövs, även om det blir gång på gång, ända tills tanken lämnar dig. Tanken kommer att komma tillbaka alltmer sällan och så småningom försvinna helt om du verkligen borrar in nageln varje gångden dyker upp.

Jag har inte riktigt praktiserat denna ovning som jag gjort med hastigheten. Men jag tror denna ovning kan funka mer eller mindre. Den ar lite mer som den forsta ovningen. Fröets övning. Men den tar jag en annan gang.

Just nu sitter jag pa waynes bar i gamla nice och uppdaterar min blogg medans Robin och Tobbe tar en ol. Vi har promenerat lite och kollat i butiker. Valdigt likt gamla stan i Sthlm, massor av krims krams affarer sa langt ogat kan na. Nu ar det dax far hemgang och middag.