tisdag 3 februari 2009

HASTIGHETENS ÖVNING

Igar så undrade man varför man åkte hit till Nice. Idag så
forstod jag varför jag åkte hit. Idag sa hade vi +12 grader i snitt på cykelpasset. Vi var 11 st som cyklade ivag kl 10:02 pa morgonen. Det var jag, Peter L, Patrik M, Robin N, Torbjorn J, Erik K, Nils P, Pelle, Anders K, Hasse och Stefan P.
Molnigt i stort sett hela dagen men solen tittade fram några gånger underpasset och då blev det varmt direkt. Vi cykla fran Nice mot la turbie sedan upp till peille sedan vidare utfor mot contes for en fika. Sedan uppfor mot aspermont och snirkla oss sedan nedat havet och nice igen. 4 tim, 12 min, 127 i snittpuls/69%, 8,5 mil och 1831 meter hade vi klättrat totalt denna dag.
Av min fru Irma har jag fatt en bra bok av Paulo Coelho, Pilgrimsresan. Jag har läst 65 sidor just nu och den är kanon, lika bra som efterföljaren Alkemisten. Under sin färd som pilgrim sa lär sig Paulo sig om livet. Den senaste lärdommen utövade jag idag och tänkte mycket pa under min färd pa de franska vägarna. Det var den andra övnigen. Hastighetens övning:
HASTIGHETENS ÖVNING
Gå hälften så fort som du brukar undertjugo minuter. Fäst dig vid alla detaljer, människor och miljöer som omger dig. Den bästa tiden för övningen är efter lunch. Upprepa övningen i sju dagar.
Ikväll ska jag läsa vidare och se vart boken leder mig i sinnet och i morgon cyklar vi vidare mot nya okända vägar har i alperna. Det ska bli kul och spannade.