fredag 21 oktober 2011

ÄR DET FEST IKVÄLL DÅ?

Trött men glad över att det är fredag och dax för att sluta arbetet för ännu en vecka går jag till ombytes rummet och byter om till cykelpendlarkläderna. Inte lika trött men lika glad som mig kommer en ung kille och extra arbetare in i samma omklädningsrum som mig i full fart och vi har lite fredagsordväxling.

typ såhär:
 han: -Jaha du slutar nu du med. 
  jag: Ja fasen va skönt. 
 han: Ja visst är det, ...........ÄR DET FEST IKVÄLL
  jag: (Det blir först lite tyst) ............Jaaa du... Det var väl ungefär 10 år sedan sist.
 han: Hehe...ja men fest kan ju vara lite allt möjligt (försöker han medan han snabbt byter om)
  Jag: Ja.......... imorrn är det ju lördagsgodis.
 han: Ja det är fest det..(säger han skrattande och försvinner ut ur rummet)
  jag:.......... Funderar.......... (Hann inte fråga om han ska träna något i helgen) .........tystnad.......