söndag 23 oktober 2011

EN STILLA BÖN

 En stilla bön innan starten på kompiscross4 vid stora skuggan ;.)
 Bra sparring med 39 st hungriga cycklocrossare och 1st hungrig mtbare(Ville ;.)
 Jag var tydligen coolare nedtill än upptill....:.))
Här blev jag med på bild iallafall, jagandes Stefan från cyckloteket.
Åter igen en strålande solig oktoberdag med varma 13 grader och härlig cyclocross. Denna dag tog jag mig till huvudstaden för att delta i kompiscrossen. Ett enkelt men kanonarrangemang och massor av cyklister och därmed bra sparring. Stod mitt i smeten i starten men jag startade bra och låg bra med redan från början. Försökte även idag hänga med tätgruppen men fick ge mig på andra varvet då tempot var för högt för mig. Fick även ge mig för andra gruppen som var ett knippe cyclotekare men sen kom jag i ett litet ingemansland. I mitten av racet blev jag ikappkörd av Magnus Nilsbo och vi följdes åt några varv och jag fick lite microvila. Det var det som behövdes för att jag skulle kunna gå ifrån Magnus mot slutet av racet. Blev en 10e plats. Ganska nöjd med det... men lite, lite bättre vill jag bli :.))