lördag 8 oktober 2011

KÄRLEKSCROSSEN 2011


En riktig kanonhöst förmiddag blev det på kärleksudden i Norrtälje idag då kärlekscrossen avgjordes. Lite för bra väder egentligen för cyclocross men det var skönt före och efter racet med lite sol. Banan som Johan gjort var en väldigt kurvig och kuperad gräsbana. Jag körde på mellanklingan i fram hela racet. För min smak passar den alldeles utmärkt då toppfarten inte är så hög på och rätt mycket teknik och jobbig bana. Men banan har alla cross-element.
Kände mig lite seg innan start men när starten gick så gick jag upp i topp och försökte köra hårt. Johan hängde lätt på och vi fick snabbt lucka till Stefan Larsson som var närmast jagande. Efter något varv gick Johan om och fick en liten lucka till mig och jag fick en liten kris men jag bet ihop och lyckades täppa till luckan. Johan hade sedan ledningen rätt länge innan han kroknade något och jag prova en tempoökning. Jag fick en liten lucka som jag höll till mål. Hur kul och jobbigt race som helst. 
God fika och fina priser på prisutdelning efteråt så man får tacka Johan Norin för arrangemanget och motståndet idag.
Imorrn så blir det Norrortsmästerskapen i MTB XC som går i Märsta.