lördag 1 oktober 2011

YES!!!

 Såååååååååå nöjd med silvret på linje KM i lvg som gick idag på eftm i Roslagsbro. Tänkte egentligen inte köra n ågt hårt idag utan mer vara med som utfyllnad. Men när tempot gick upp lite efter ett halvtvarv så kände jag mig så pigg att jag körde på lite. Fick med mig Linus och Jesper och vi körde ikapp David och Robert som var i utbrytning. Se när man väl var där framme så var det ju bara att gasa på och se hur långt benen räckte för dagen. När det var ett halvt varv kvar av de 2 st 23 km varven så gjorde David en rejäl stöt och fick en 100 meterslucka till mig och Jesper Andersson som var närmast följande. Jag insåg att jag inte mäktade med att gå med David utan att hålla mig till Jesper och hjälpas åt var det bästa sa benen och huvet. Vi körde på och skugga David utan att ta in några meter på den där 100 meters luckan. När vi bara var någon kilometer från mål var klungan nära och med maximalkraft lyckades vi hålla klunga bakom oss och för mig det bästa lvg resultatet för i år var ett faktum. Är skitnöjd med silvret på KM. Får tacka total tvåan Jesper Andersson för samarbetet på slutet: Tack Jesper :.) ...
De tre främsta på CKN KM LINJE 2011:
 3:a Stefan Larsson.1a David Scott, 2:a Gunnar Töjren  (bilden)

I den totala topp 5 listan på racet så lyder resultatlistan: 
1a David Scott, CKN  2:a Jesper Andersson SMACK 3:a Gunnar Töjren CKN 4:a Per Mattsson NYSÄTTRA 5:a Stefan Larsson CKN