lördag 22 oktober 2011

CYCLOCROSS KM

Idag var det crossfest. Strålande solsken och + 13 grader, nästan sommarvarmt på grinds stora gräsmattor norr om Norrtälje city. CK Norrtäljes cross-serie samt KM skulle avgöras idag och jag var superladdad. har grejat med cykeln en hel del i veckan och lättat den lite till så nu är jag nere på ganska så prick 9 kg. Bra för vara aluram det tycker jag.
Extra kul idag att Mikael Flockhart ännu en gång kom och höjde ribban rejält. 
Banan var helt kanon med mycket gräs och kurvor samt både uppför och nedför med sandhinder och hoppa av hinder.
När starten gick så var målet att hänga med Mikael så länge jag kunde. Men strax efter starten så kände jag att benen var lite slakare än förra lördagen. Hängde med 1,5 varv sen gick snöret av rejält. Fullproppad med syra så fick jag det kämpigt i ett antal varv och Micke försvann och Johan kom och blåste förbi. jag lyckades inte släppa iväg Johan allt för långt så när det bara var en ca 4 varv kvar så kom lite krafter tillbaka och jag kunde börja gasa på igen.
 I mitten på näst sista varvet så gjorde jag en attack och fick några meter. Det täppte Johan en gång men när jag höjde tempot en andra gång inför sista varvet så fick jag en tillräcklig lucka så det räckte hela vägen in till mål men det var på håret denna gång. Jag blev KM mästare i cross även fast Micke var snabbast och vann totalt idag men Micke kör ju inte för ckn. Mer resultat finns på ckn.nu och massor av foton finns här.