lördag 15 oktober 2011

MICKE SEGRADE PÅ LUNDACROSSEN


Lundacrossen är avgjord och segrare blev Mikael Flockhart som var 1 min och 18 sek före Gunnar Töjren och 3a blev Anders Singstedt.
4a Robert Jonsson, 5a Stefan Larsson, 6a Irma Grape. DNF John Larsson och Tommie Taivasalo.

Vädret var strålande precis som stämningen. Kanske något för bra väder och torrt för äkta cross.
Kändes rätt ok idag på racet. Hängde med Micke i 2 varv men i mitten på 3e varvet så börja jag tappa och sen tappa jag stadigt några meter per varv. Till sist var jag som det står lite högre upp dryga minuten efter i mål men det får jag vara nöjd med. Micke är ju en av Sveriges snabbaste mtbare samt crossare. Tror jag kan hänga med skapligt i ett veterancross race om jag har en bra dag och banan inte är för snabb. Tror jag kommer köra Stockholm crossen den 29e men ska fundera några dagar till. Dagens pulsvärden var dock inte den allra bästa, hade 165 i medelpuls (89%) och 174 i maxpuls (94%) lite låga pulsvärden på en sådan intensiv bana tycker jag.
Imorrn blir det mtb-backe-bana här hemma på eftm.
Published with Blogger-droid v1.7.4