söndag 24 augusti 2014

ÅTTITVÅ

Regnat inatt och hela fm. Så när jag provade banan för sista gången innan racet imorse så var banan värre än någonsin. Blött, lerigt och sönderkört. Jag körde på och hade ett bra flyt ändå och stannade och kollade några lite trixigt partier och bestämde mig för vilka linjer jag skulle ta. Kör b-linjen vid stora stenen då det är så trixigt efter stenen och b-linjen går lika fort/sakta för mig. A linjen över hoppen. Och sedan hugget som stucket om det blir a eller b linje vid berghällen. Jag har provat båda och det går bra. A linjen där är lite snabbare men mer riskfylld om man är fler samtidigt där. Men känslan är bra ändå och det ska bli kul att få äran att möta alla skillade cyklister imorgon. Jag har iallafall rank 2 inför seedningen då de som är med från förra VM:et rankas högst. Sedan nationsmästarna...osv... Så första startled, det behövs för mig. Imorrn kl 12:30 går starten.