söndag 3 augusti 2014

SWECUP XCO HÄRNÖSAND

Idag var det Sverige cupen xco i Härnösand på Vårdkaseberget. Vädret var strålande, soligt och varmt.
Vid 11:30 gick starten och alla herr veteran klasser + damelit starta samtidigt. Blev lite trångt på startloopen men jag tyckte jag kom iväg rätt ok ändå. Låg på 7e plats totalt och på hjul på Jonas Palmberg och Tommy Olsson på mitt hjul. Tyvärr hade inte Jonas någon bra dag och på första berghäll delen tappa vi tät klungan. Direkt när det blev bredare gick jag om och Tommy haka på men tätklungan var borta. Blev till att jaga i blindo. På varv 2 så tappa Tommy på mig och jag var själv och jagade. Såg de framför i långa backen och jag körde rätt jämt med dem men jag låg ca 30-40 sek efter. På 3e varvet börja jag ta in på Uffe och var nästan ifatt mot slutet av varvet men då verkade Uffe få tillbaka lite energi och istället börja Uffe ta in på Hasse och jag tappa lite igen. Vid mål var Hasse Mård först och Uffe Johansson 2a 14 sek efter och jag blev 3a och var 50 sek efter Hasse. Lite missnöjd med min berhäll körning då jag inte lyckades hålla någon bra flyt och fart där annars tyckte jag att jag körde på bra men åter igen 2 starkare gubbar före mig😃.