söndag 31 augusti 2014

DJUPT ANDETAG OCH NYA TAG


Här ovan en filmsnutt på gårdagens träning från Lönsvik xco bana. Jonka var där och filma lite.

Blev några dagar luften-ur efter VM.

Jag är verkligen supernöjd med min insats men hade oxå verkligen laddat hårt för detta lopp så även fast jag är supernöjd med min form, körning och insats så är jag inte nöjd med min placering. Man kan väl ändå få tycka lite att det var lite otur för en annan att man var i snabbaste klassen där i väst. Hade man varit 2 år äldre hade man vunnit guld och 3 år yngre hade man fightas om bronset, hade man varit 8 år yngre hade man tagit bronset. Såååå!!!!.....................
 Finns ju inget annat att göra än att träna vidare och satsa mot nästa VM. Nästa VM går i Andorra och lär bli lite mer kontinental bana och mer påkostat och större arrangemang med en bana som bjuder på många höjdmetrar och säkert en mycket roligare bana. Det är oxå hög höjd precis som på mitt första VM i Pralope så får fundera ut hur man som fattig xco åkare löser det. Men tills dess är det ju 1 år kvar. Så nu har jag flyttat fokuset till Svenska Cupen som blir sista stora race helgen detta år. Husqvarna och Hjo brukar alltid ha grymt roliga och tuffa banor så det ser jag fram emot.
 Det är 2 veckor kvar dit och formen är fortfarande stabil och bra men det är lite orosmoln i horisonten som för de flesta som har småbarn. Både Iza och Simon fick vara hemma tills VM var över så inga förkylningar skulle sätta stopp och det funka som planerat. Men nu har båda kiddsen gått i skola och dagis i snart 2 veckor och Iza börjar bli förkyld och Simon går och nyser. Så snart är det väl vabdax och sen är det bara en tidsfråga innan man själv börjar snora. Men än så länge är jag frisk och kry så bara köra på så länge man kan.

Igår körde Stefan och jag ett litet spontan rejs här hemma i Lönsvik. Har inte kört här hemma på hela sommaren då all banfix och träning blivit på Kvisthamra Bikepark banan. Men nu har jag trimmat upp några slingor och igår race vi. Banorna här hemma är verkligen fina. Särskilt tycker man det efter VM.

Bra flyt och tryck hade jag igår oxå och tiderna på banan var mellan 6:23 och 6:34 min. Vi körde 8*1,8 km och snitthastigheten var 15,3 km/h. Höjdskillnaden på de 52 minuterna vi körde var 450 höjdmeter så rejält kuperat.
Banan vi körde som har start, varvning och mål där jag bor.