lördag 16 augusti 2014

KVISTHAMRA BIKEPARK XCO TT NR2

En hel del åskregnskurar hade gjort kvisthamra banan ganska så fuktig och lite hal här och där. Men baksidan av kullen hade ändå klarat sig bra så hela banan gick att rejsa på då det idag var dax för: FörVM nr 2. Om en vecka är det riktiga master VM racet i Norge.
Bra cyklister på plats i Norrtälje och efter 2 Mastervarv så drog vi igång racet. Samma bana som sist och 6*2,8 km.
Ville Olsson tog starten följd av Micke Flockhart och sedan jag. Efter ca ett halvt varv gick Micke om och höjde tempot, jag haka på. Mot slutet av varv 1 så tokvurpa jag i den långa rockgarden. Kom upp snabbt med lite skrapsår på knä och armbåge. Hade bra tryck i benen men Micke försvann meter efter meter. På varv 2 vurpar jag igen efter Sm hoppet då det är väldans halt utför. Fick även känningar av håll ett tag i början av varv 3 men det gick över mot slutet av 3e varvet. Så varv 4,5,6 gick felfritt och jag hade bra fart hela racet. Mycket nöjd!!!
Min varv snitt tid var 11:43 min. Och snabbaste varvet gick på 11:03 min och det var startvarvet. Jag var 37 sekunder snabbare än förra helgen så riktigt bra!! Mina varvtider: 11,03, 11:45, 11:58, 11:51, 11:51, 11:55 min.


RESULTAT 5*2,8km

1, Irma G...


RESULTAT 6*2,8km


1, Micke F...1:07:21 tim
2, GT...1:11:02 tim
3, Ville O...
4, Tommy O...1:15:12 tim
5, Erik V...
6, Johan N...
7, Anders S...
8, Stefan L...
9, Tagesson...