lördag 2 augusti 2014

SWECUP SPRINT

Njeee.... Gick sådär på sprinten för mig idag. Direkt efter frukosten imorse cykla jag till sprint banan i parken som vi bara bor ca 500 meter ifrån. Banan var i fint skick och en väldigt skojig och utslagsgivande xco bana. Körde mitt kval 10:34. Hade inget vidare flyt men kämpade på och blev 4a i kvalet i min klass.
Sen var det som vanligt en ganska lång väntan till finalerna.
Vid 14 tiden körde jag semi nr 1 och tänkte jag skulle fixa en bra start. Men när starten gick var jag snabbt en cykel längd efter alla i mitt heat. Hade inte kräm alls i benen att avancera. Fick lite mer flyt mot slutet av racet och tog en placering men blev omkörd igen precis innan mål så jag blev sist i mitt heat och därmed b-final.
Vid 15 tiden var det b- finalen och tänkte igen vara med i starten men samma sak händer igen men jag kommer om en innan kurvorna börjar och i toppen av stigningen går jag om en till, närma mig ledarenThomas Lindh men på upploppet var jag rökt.
Blev 6a iallafall och några poäng till i cupen. Annars en fantastiskt rolig xco bana och en kanon arrangemang av Härnösand CK.
Sedan rulla Stefan och jag till vårdkaseberget och provkörde morgondagens xco bana. Efter en ganska lång startloop så var det en hel del berghällar som skulle besegras. mycket berhäll och sten första kilometern. Fanns ett parti med AochB linje där. Prova A linjen men den var svår så jag kör b-linjen där så man inte vurpar sönder hojen eller sig själv. Sedan en lång och snabb utförslöpa ned till banans absolut roligaste del där det var tight, kurvig och massor av pumphopp och ett lättare plankhopp. Sedan var det en lång stigning upp mot målet som oxå var mycket fin och tuff. En fin och tuff bana åter igen, kanske lite för mycket berhäll för mig men det blir bra träning inför Norge.
Start imorgon kl 11:30 ... racet imorrn 4*5,5 km...MER INFO OCH RESULTAT HÄR. Så nu får man ägna sig åt vila och återhämtning :.)