lördag 31 januari 2015

ALPE D HUEZ REJS


Wwwwwooorrrld Record!!! Your the fastest one!!! You are a rocket!!! .... När man sätter lite PR så kommer de där fraserna fram ur huvet :-) De är från ett Motorbike TV-spel som jag spela rätt mycket i början av 2000-talet. Det var rätt skoj minns jag!!! Men körde man dåligt så kom det istället fraser som: Your the last one! You have more than one gear! .... Det var mindre kul att höra :.)

Idag var jag dock glad åt att jag har en trainer. Vädret och underlaget är uruselt för tillfället men snöblask hela dagen lång. Har skottat runt huset och våran backe 3 gånger denna dag.
På sena eftm så var det alpe d huez rejs. Jag körde mot min bästa tid. jag starta väldigt bra och efter ca 20 min var jag 30 sekunder före. Men kände att jag inte orka hålla farten och var tvungen att gå ned någon växel för återhämtning och när jag kört halva rejset var jag ikappkörd av mig själv. Svårt läge när man tappar så. Men jag lyckades ändå haka på mig själv ända upp och på de sista 500 meterna drog jag ifrån några sekunder och så slog jag mitt förra rekord med 5 sekunder. Men det var inget riktigt flyt idag. Mera en järnvilja och råstyrka jag körde på. Nästan jag kräktes mot slutet.

Efteråt när jag hämtat mig några minuter analysera jag lite och såg vad 7 hekto kan göra. jag vägde in på 76,7 kg idag och förra gången på 77,4 kg. Idag höll jag 311 watt i snitt medans jag höll 315 watt förra gången. Ändå så är jag några sekunder snabbare. Vikten är väldigt, väldigt viktig kan man notera efter detta, svart på vitt!!!