onsdag 21 januari 2015

BAREKOMOKÖREDÅÅÅ

Ett av partierna med mest snö på banan.

Riktig grym, fin och rolig XCträning idag på banan runt stugan. Banan mäter 1,9 km och ringlar sig runt kullen vid stugan. Isen som präglat banan var borta och det var mest barmark på banan med några riktiga snöpartier. Inga problem med fästet. Däremot hade kälen släppt på några partier och där var det mjukt och jobbig cykling. Snittade ca 7:50 min per varv av de 6 varven jag körde idag. Hade bra flyt men benen var inte i toppskick utan jag var rätt långsam uppför.

Ikväll och inatt har SMHI lovat mera snö och lite kallgrader. Får se hur mycket snö och vilken typ av snö det blir. Kan bli en superbana till helgen och då tänkte jag köra ett XC race på lördag med samling kl 10:00 hemma hos mig. Barekomoköre då :.))

Kälen hade släppt i långa stigningen uppför så riktigt slitigt.

Svåraste partiet på banan var idag det finaste partiet och man flög fram där man knappt kom uppför förut. Hårt och bra fäste. Superskoj!!!